اخبار و مقالات سایت

  • 2147
  • 5262 مرتبه

اصلی ترین نکات احداث مرغداری گوشتی و میزان سود دهی آن

05/18/1400

اصلی ترین نکات احداث مرغداری گوشتی

 

دراین مقاله ما شما را با اصلی ترین نکات احداث مرغداری گوشتی آشنا می کنیم. مردم برای اینکه بخواهند پرورش مرغ گوشتی را راه اندازی کنند لازم است که در مورد اصلی ترین نکات  احداث مرغداری گوشتی اطلاعاتی به دست بیاورند.

 

فهرست
 
 
 
                         
 
 

مرغداری گوشتی

  مفهوم مرغداری گوشتی تهیه کردن جوجه های یک روزه و مراقبت از آنها برطبق یک برنامه تغذیه ای و بهداشتی و رسیدن به وزن مورد نیاز برای کشتار می باشد . وزن جوجه ها ی یک روزه به طور معمول تقریبا 42 گرم است که پس از گذشت زمان پرورش که 42 روز است به وزن 2500 گرم می رسند.

 

 

مرغداری گوشتی در خانه

  مردم در خانه ها ی خود برای شروع پرورش مرغداری گوشتی باید نکات زیر را رعایت کنند  . اینکه مرغداری شرقی یا غربی باشد. هواکش ها باید به صورتی طراحی باشد که جریان شدید باد باعث بروز مشکل نشود. اگر در نزدیکی تان کسی  مرغداری  گوشتی دارد باید تقریبا 2 کیلومتر با آن فاصله داشته باشید. با دقت به نوع آب و هوا منطقه باید به شکلی طراحی شود که با شرایط سیستم سرمایشی ، گرمایشی وتهویه و .. سازگار باشد. در مرغداری از مراقبت سایر پرندگان خودداری فرمایید. سالن شما باید همیشه تمیز و مرتب باشد و ضدعفونی کرده باشید تا مرغ ها دچار بیماری نشوندو مکان پرورش مرغ باید مکان مناسبی باشد که جوجه ها و مرغ ها راحت باشند و در جایگاه جداگانه مرغ از سبوس برنج ، پوشال چوب ، کاه ، ماسه به کار برده شود. شما با توجه به فضایی که دارید می توانید به همان نسبت جوجه بخرید. به عنوان نمونه در فضای 100 متری می توان 1000 مرغ گوشتی پرورش داد .

 

 

نکات قابل توجه جهت خرید جوجه مرغ گوشتی برای راه اندازی مرغداری گوشتی

  برای خرید جوجه برای راه اندازی مرغداری گوشتی باید از سلامت جوجه ها مطمین باشیم. برخی از نژادها قدرت بالاتری نسبت به نژادهای دیگر دارند. توجه کنید که جوجه ها ازیک سن و از یک مادر باشد. هنگامی که جوجه وارد مرغداری شد باید مراقبت های ابتدایی را انجام داد . در یک سال می توانید پنج بار جوجه ریزی کنید و به مرور زمان به تعداد جوجه ها بیفزایید.  

 اصلی ترین نکات جهت راه اندازی مرغداری گوشتی

  یکی از اصلی ترین نکات جهت راه اندازی مرغدار ی گوشتی رعایت کردن بهداشت و امنیت جوجه ها می باشد . با رعایت کردن بهداشت در مرغداری گوشتی از بروز بیماریها در مرغ ها جلوگیری می کنید.

 

 

نکاتی در جهت تهیه آبخوری برای مرغها دراحداث  مرغداری گوشتی

   

 

 

نکاتی درجهت تهیه دانخوری برای مرغها در احداث مرغداری گوشتی

  بگذارید ظرف دان خالی بشود و دوباره مجددا دانه ریزی کنید . چون جوجه ها علاقه ی زیادی به دانه های درشت دارند و اگر پشت سر هم غذا ریخته شود ته آرد شده غذا را نمی خورند و این امر سبب بروز مشکلات اسکلتی وغیره می شود. خوب تر است که پیش از ریختن خوراک جوجه ها تقریبا پانزده دقیقه به جوجه ها گرسنگی داد . روزی 4 بار به مرغ ها غذا بدهید .  

تغذیه مرغ های گوشتی در احداث مرغداری گوشتی

  مدیریت مناسب و نحوه تغذیه مناسب مرغهای گوشتی نقش خیلی مهمی در وزن گیری و یکنواخت بودن گله دارد . برای اینکه میزان مرگ و میر جوجه ها به حداقل  برسد پس باید به تغذیه پرندگان گوشتی در هفته اول خیلی دقت داشته باشید . می توانید از سویا ، تخم پنبه ، پودر ماهی ، ذرت ، گندم، برنج، کنجاله کنجد ، بادام زمینی و غیره برای غذای جوجه مرغها به کار ببرید . جوجه ها وقتی که از تخم خود بیرون می آیند هیدرات کربن خیلی کمی دارند تغذیه اولیه با خوراکی که در آن ذرت وجود دارد به سرعت سبب زیاد شدن میزان هیدرات کربن در بدن جوجه می شود. اگر آب شامل مواد انرژی زایی مثل شکر باشد راندمان بالایی خواهد داشت.  

گرمایش و سرمایش مکان پرورش  در احداث مرغداری گوشتی

  گرمای مکان باید بین 32 تا 33 درجه باشد و در چهارمین روزگی جوجه به 30 درجه برسد . در هفته دوم به 28 درجه و بعد از آن هر هفته دو درجه حرارت را کم کنید تا درجه در سن سی روزگی به 22 درجه برسد . برای رسیدن به این درجه حرارت از سیستم سرمایشی و گرمایشی هم می توانید استفاده کنید. هواکش و سیستم تهویه هم نیاز اصلی مرغدارها است .برای یک فضای ده هزار متری سه هیتر مورد نیاز است.

 

 

 نوردهی مناسب در احداث مرغداری گوشتی

  دو شب اول نور را خاموش نکنید تا جوجه بیشتر به سالن و محل دانخوری و آبخوری آشنا شود. نور مناسب تا 5 روزگی برای هر متر مربع 5 وات و بعد تا 20 روزگی 3 وات و بعد تا پایان دوره 1 وات می باشد. مقدار نور در محل مرغداری باید یکنواخت باشد.

 

 

 تهویه سالن  دراحداث  مرغداری گوشتی

  به وجود آوردن هوای تمیز و خروج هوای آلوده در درون سالن یکی از بااهمیت ترین کارهای یک مرغداری می باشد. داشتن تهویه مناسب  در سالن سبب: وتهیه کردن اکسیژن برای نفس کشیدن جوجه ها می شود. ودر مقابل نداشتن تهویه مناسب سبب به وجود آمدن بعضی از مشکلات مثل :        

مرغداری گوشتی  به صورت صنعتی

  با افزایش جمعیت تولیدات مناسب با نیاز ها و احتیاجات مردم زیاد میشود که یکی ازین نیازها تولیدات گوشتی می باشد مثل گوشت مرغ که فواید فراوانی دارد. در این شرایط بهتر است که پرورش مرغ به صورت صنعتی انجام شود. گوشت مرغ از نظر رشد و هضم پس از گوشت ماهی جزء پروتِئین های با اهمیت محسوب می شود. پرورش مرغ گوشتی به آسانی قابل انجام است و در محیط کوچک می توان تعداد زیادی را پرورش داد. رشد کردن مرغ خیلی سریع است به صورتی که یک جوجه به وزن تقریبا 50 گرم بعد از شش تا هشت هفته حدودا  به 40 برابر وزن خود می رسد .

 

 

 برآورد سرمایه اولیه جهت احداث سالن مرغداری گوشتی

برای برآورد سرمایه اولیه جهت احداث سالن مرغداری گوشتی باید به این نکته توجه داشته باشید که در یک سالن مرغداری صنعتی برای اینکه هم بتوانید مجوز بگیرید و هم به سود بالایی برسید. حتما باید تعداد 12 تا 16 هزار مرغ ویا بیشتر داشته باشید.

 

 

پروانه تاسیس مرغداری برای احداث سالن مرغداری گوشتی

  پروانه تاسیس مرغداری مجوزی است که برای ساخت ساختمان ها و هر نوع واحد صنعتی دامداری و مرغداری داده می شود. اگر کسی بخواهد که یک واحد مرغداری صنعتی بسازد باید در بیرون از شهر زمین بخرد و به مراجعه کنندگانی که از یک هکتار زمین کمتر داشته باشد اصلا مجوز داده نمی شود .       درصورتی که قصد احداث و راه اندازی سالن های پیشرفته پرورش مرغداری گوشتی یا پرورش مرغ تخمگذار را دارید می توانید از منوی تماس با ما و از طریق شماره تماس های ارائه شده در این بخش با کارشناسان مجرب و کارآزموده شرکت تینا صنعت تماس برقرار نمایید و از مشاوره های رایگان این عزیزان بهرمند گردیده تا از بروز خسارات و زیان های احتمالی جلوگیری به عمل آورید .   کارشناسان این شرکت با در اختیار داشتن نرم افزار های پیشرفته همه جوانب و هزینه ها و تجهیزات مرغداری مورد نیاز را قبل از احداث سنجیده و بهترین گزینه ها و عملکرد را برایتان مشخص می نمایند.      

 

  شماره تماس جهت ارتباط مشتریان گرامی با شرکت تینا صنعت:  

 

  منبع Meat Poultry

آخـــــــــریـــــــــن خــــــبــــــر هـــــا