اخبار و مقالات سایت

  • 2149
  • 1973 مرتبه

میکسر مرغداری و قیمت انواع مختلف میکسر مرغداری و نحوه کاربرد آن ها

06/06/1400

انواع مختلف میکسر مرغداری و خوراک دام

  دستگاه میکسر مرغداری برای مخلوط کردن سه حالت ماده استفاده میشود . این سه حالت ترکیب مایع در جامد و ترکیب جامد در جامد و یا ترکیب مایع در مایع در صنعت خوراک دام و طیور میباشد . به همین علت به کار بردن دستگاه میکسر مرغداری در صنعت مرغداری لازم میباشد. با این دستگاه میتوانید علوفه ها ، مکمل ها ی پروتینی ، مواد معدنی و ویتامین ها را با هم ترکیب کنید . مطالبی که در این صفحه مطالعه میکنید به صورت زیر است :  
فهرست
  میکسرمرغداری چیست انواع میکسرهای مرغداری طراحی میکسر مرغداری نکات مهم در هنگام خرید میکسر مرغداری میکسر عمودی و کاربردهای آن  

میکسر مرغداری چیست ؟

این دستگاه طوری طراحی شده است که مواد غذایی را خرد می کند و با هم مخلوط میکند . در حال حاضر صنعت دستگاه خوراک دام و شرکت سازنده مخلوط کننده خوراک دام پیشرفت های زیادی کرده است . به همین علت تنوع محصولات در این قسمت به نیاز مشتریان پاسخ میدهد . مخلوط کننده های مختلفی به بازار آمده است که کشاورزان و دامداران از آنها استفاده میکنند.

انواع میکسر های مرغداری

 

افقی

میکسرمرغداری

یکی از مخلوط کننده ها خوراک دام که خیلی پرکاربرد میباشد میکسر مرغداری افقی میباشد. این دستگاه زمانی که دو اوگر بر خلاف جهت همدیگر حرکت میکنند ، آغاز به کار میکند. این دستگاه یونجه های خشک را با ساقه های بلند را به وسیله تیغه ها ی برش که به اوگر اتصال دارد خرد میکند و بعد از آن با یکدیگر ترکیب میکند.  

 عمودی

این دستگاه  یک مخزن و یک اوگر مرکزی دارد . در برخی از آن ها  پیچی دوکی شکل نیز دارد. میکسر عمودی را برای خردکردن علوفه خشک به کار میبرند. خرد کردن در میکسر عمودی مشابه میکسر افقی میباشد. در میکسر عمودی ترکیب کردن به وسیله تیغه های متصل به اوگر انجام میشود . یکی از عیبهای این دستگاه گران بودن آن میباشد. درحال حاضر به دلایل علمی کارایی و عملکرد این دستگاه کاهش پیدا کرده است .

غلطکی

یکی دیگر از انواع میکسر مرغداری خوراک طیور می توان میکسر غلطکی را نام برد . در این دستگاه علاوه بر اوگر غلطکی شبیه به غلطک موجود در قیف وجود دارد . در این دستگاه یک ترکیب کننده چرخشی وجود دارد که وظیفه دارد که خوراک را از بخش پایین به سمت بالای دستگاه انتقال دهد.

 طبلکی یا زنجیره ای

از لحاظ گنجایش و ظرفیت میکسرمرغداری طبلی باغلطکی برابرند . شما میتوانید بر اساس نیاز خود هر کدام از مدلهای مخلوط کننده خوراک دام وطیور را انتخاب کنید. ولی میکسر مرغداری طبلی نیرو و قدرت کمی نسبت به میکسرمرغداری  غلطکی نیاز دارد . این دستگاه برای ترکیب کردن خوراک ریز استفاده میشود. از فواید این دستگاه نسبت به بقیه مدل ها میتوان به استحکام آن اشاره کرد .

 ثابت و  متحرک

دو مدل دیگر از انواع مخلوط کننده  در بازار وجود دارد که به ثابت ومتحرک معروف است . میکسر متحرک به تراکتور بسته میشود. ولی مخلوط کننده ها ی ثابت در انبارهای دارای سقف نگهداری میشوند . در میکسر ثابت خوراک ریز با نقاله هایی که در سیلو ها وجود دارد به دستگاه ریخته میشوند . در برخی از میکسر ها ی ثابت خوراک دام به صورت مستقیم و بدون سیستم مکانیکی وارد دستگاه میکسر می شود . فواید میکسر ها ی متحرک قابلیت این را دارند که به تراکتور متصل شوند . برخی از میکسرهای متحرک را به کامیون وصل میکنند . در مخلوط کننده  های متحرک هر اندازه که دستگاه بزرگ باشد نیاز به تراکتور بیشتری دارد .

طراحی میکسر مرغداری

این مخلوط کن  ها طرح ها ی متنوعی دارند و گنجایش ها ی مختلفی دارند . اشغال فضای کمتر و طراحی سازگار با محیط از خصوصیات محصول است . در طراحی مخلوط کن ها توجه به کارایی آن در همگن سازی و مخلوط کردن مواد با یکدیگر نیز مهم میباشد . میکسرها را طوری طراحی میکنند که مواد در کمترین زمان ممکن با هم ترکیب شوند. از اولویت های طراحی مخلوط کننده  مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتر می باشد. یکی از مهمترین عاملهای انتخاب این ماشین آلات  میتواند قیمت آسیاب و میکسر خوراک دام باشد . تولید کنندگان با تجربه در این رشته می توانند ظرفیت و گنجایش مخلوط کن مورد نیاز افراد را در اختیارشان قرار دهند. برای خرید مخلوط کننده های خوراک و دام  مرغداری از مشاوره های متخصص در شرکت تینا صنعت کمک بگیرید .  

نکات مهم در هنگام خرید میکسر مرغداری

تعیین جیره غذایی به وسیله ی میکسر خوراک دام از اهمیت ویژه ای برخوردار است . یکی از مهمترین دغدغه ها ی دامداران نیز آماده کردن خوراک دام با در نظر گرفتن نیاز دام است . در جیره روزانه گاوهای شیری و گوشتی ، کنسانتره های دامی به همراه علوفه استفاده می شود . کنسانتره های دامی در سلامت و سرعت رشد دام تاثیر بسزایی دارد .

میکسر عمودی و کاربردهای آن

  وقتی صحبت از ترکیب کردن مواد اولیه می شود . به طور کلی با مخلوط کننده  های صنعتی رویه رو می شویم که یکی از این مخلوط کننده  ها میکسر عمودی میباشد. برای ترکیب کردن در انواع صنایع و کسب و کار صنعتی باید از مخلوط کننده های پرقدرت استفاده کرد. مخلوط کننده های عمودی و افقی از دستگاههایی هستند که به راحتی میتوان مواد مورد نیاز را باهم مخلوط کنید . از مبحث های خیلی مهم برای کارهای صنعتی شناختن تفاوت و نوع استفاده از میکسرها می باشد. در این مقاله ما به بررسی مخلوط کننده های عمودی می پردازیم . مخلوط کننده های عمودی و افقی هر کدام کاربردهای ویژه ای دارند. برای آشنایی بیشتر با میکسر عمودی و استفاده از آن مطالب زیر را مطالعه نمایید.

مخلوط کننده  عمودی چیست ؟

به کار گرفتن علم و تجربه باعث شده که در حال حاضر در صنعت های مختلف از ماشین آلات متنوعی استفاده کنند. مخلوط کننده  عمودی به عنوان یکی از دستگاه ها و ماشین آلاتی قدرتمند صنعتی در زمینه های آزمایشگاهی و تولید نقش مهمی دارند. این مخلوط کننده  ها به طور کلی دارای یک مارپیچ عمودی هستند که در وسط و میانه مخزن اصلی قرار دارد. برای استفاده از این مخلوط کننده  ها ، مواد خوراکی از بخش پایین مخلوط کننده خوراک دام وارد میشوند . این مواد با استفاده از مارپیچ ها به بالا کشیده میشوند. در قسمت بالای میکسرهای عمودی ، مواد خوراکی بر اساس اصل نیروی جاذبه زمین ، روی مواد پایین ریخته میشود. به طور کلی با بالا رفتن مواد و ریختن آن ها روی مواد زیرین ، باعث چرخیدن مواد اولیه می شود و بدین صورت مواد با یکدیگر مخلوط میشوند . میکسر عمودی در برابر با میکسر افقی که به طور کلی به عنوان مخلوط کننده  مرغداری نامیده میشود، کاربرد کمتری در صنعت تولید خوراک طیور و آبزیان دارد. ولی به طور عمده از مخلوط کننده  عمودی نیز در مرغداری استفاده میشود . انواع میکسر عمودی بسته به دستگاهی که طراحی شده است میتواند از یک تا سه تن ظرفیت متغیر داشته باشد. در واقع علت استفاده از میکسر عمودی بخاطر ظرفیت بالای آن می باشد .

کاربرد مخلوط کننده های عمودی

ترکیب کردن مواد خوراکی با استفاده از مخلوط کننده ها ی افقی وعمودی به طور عادی به صورت زیر است ترکیب مایع با مایع ترکیب جامد با جامد ترکیب جامد با مایع ولی در مورد استفاده از میکسر عمودی که از ظرفیت زیادی برخوردار است . همانگونه که در بالا ذکر شد ، می توان میخلوط کننده های عمودی را در قالب ظرفیت یک تاسه تن طراحی کرد بسته به طراحی ها ی سفارش شده ظرفیت پانصد کیلویی نیز برای این مخلوط کننده  ها در بازار موجود می باشد. یکی از نکات مهم در استفاده از مخلوط کننده عمودی در قیاس با میکسر افقی ، تعداد دفعات مخلوط کردن مواداولیه بسته به کاربرد آّن میباشد . کل حچم یک مخلوط کننده باید بتواند در طول یک دقیقه ، یک مرتبه گردش کامل کند. در ضمن برای ترکیب کردن مواد اولیه در مخلوط کننده های عمودی ، باید در هنگام فرآیند ، حداقل 15 تا 20 بار ، زیر و رو شدن صورت بگیرد . با دقت به فرآیند خاصی که در مخلوط کننده عمودی آن دارد به طور معمول در صنایعی مانند صنایع غذایی ، شیمیایی ، دارویی و غیره ، همانند یک مخلوط کننده  افقی عمل نمی کند. به طور کلی از مخلوط کن عمودی برای صنعت مرغداری نیز استفاده می شود.

فواید کاربردی مخلوط کننده های عمودی

از مهمترین فواید استفاده از مخلوط کننده ها و مخازن عمودی داشتن ظرفیت بالای آن می باشد. ولی علاوه بر این مزیت گران بها از مزایای زیر نیز برخوردار می باشد . قابل سفارش سازی در اندازه و ظرفیت های کمتر از واحد تنی قابل تجهیز به الکترو موتورهای پرقدرت قابل تجهیز برای استفاده از برقی های مصرفی در نوع تک فاز و سه فاز دارای همزن های جلزونی یا جنسی مقاوم قابل تعمیر شدن در صورتی که خراب شود یا استهلاک آن بالا رود. منبع mixer

آخـــــــــریـــــــــن خــــــبــــــر هـــــا