اخبار و مقالات سایت

  • 2163
  • 439 مرتبه

انواع جت هیتر

02/17/1401

 جت هیتر

جت هیتر، یکی از تجهیزات مرغداری بسیارپر کاربرد در صنعت مرغداری  میباشد . استفاده از انواع جت هیتر، سبب افزایش راندمان مرغداری میباشد .همچنین وسیله ای است برای اینکه گرمای محیط مرغداری را به صورت کاملا مطلوب تهیه کند.

 

انواع جت هیتر

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست

انواع جت هیتر از نظر سوخت مصرفی

انواع جت هیتر از نظر نوع ساخت  

انواع جت هیتراز نظر سوخت مصرفی

جت هیتر ها مدلهای مختلفی دارند . انواع جت هیتر را ‌بر اساس متراژ و ابعاد محیط در ظرفیت های مختلف تقسیم بندی میکنند . هیتر ها را بنا به نیاز مشتری با استفاده از گاز یا گازوئیلی ، برقی و یا دو گانه سوز تولید میکنند . هیتر ها با مصرف کردن سوخت بسیار کم بهترین نتیجه را برای مصرف کننده فراهم میکنند . از نظر میزان مصرف سوخت جت هیتر ها به دو دسته تقسیم میشوند که یا از گاز شهری استفاده میکنند یا از گاز مایع استفاده میکنند . جت هیتر گازی در مقایسه با جت هیتر گازوئیلی الاینده های کمتری تولید میکنند. ‌بنا بر این جت هیتر از نظر سوخت مصرفی به چهار دسته تقسیم میشوند:
  • جت هیتر گازی .
  • جت هیتر گازوییلی.
  • جت هیتر دو گانه سوز .
  • جت هیتر برقی .

جت هیتر گازی

جت هیتر گازی کاربرد بسیار زیادی در صنعت های مختلف دارد . برای تامین گرما در این جت هیتر ها از گاز شهری و گاز مایع استفاده میکنند .جت هیتر گازی الاینده کمتری در مقایسه با جت هیتر گازوییلی تولید میکنند

جت هیتر گازوئیلی :

برای تولید گرما از گازوئیل در استفاده از جت هیتر ها استفاده می کنند . این نوع جت هیتر ها آلایندگی بیشتری نسبت به جت هیتر های گازی تولید می کنند .

جت هیتر دو گانه سوز :

در جت هیتر های دو گانه سوز از گاز و گازوییل می توان استفاده کرد . در صورتی که اگر سوخت اولیه قطع شود به صورت خودکار سوخت بعدی جایگزین سوخت قبلی میشود

جت هیتر برقی:

هیچ گونه آلاینده ای تولید نمی کند . در این نوع جت هیتر ها با گرم شدن المنت های مخصوص ؛ هیتر گرما تولید می کند و با استفاده از فن این گرما در محیط آزاد میشود . این جت هیتر ها توان گرمایشی محدودی دارند . بنا براین در مکان هایی با متراژ بالا کاربرد کمتری دارند .  

 

علائم کمبود ویتامین A در طیور

میکسر افقی و کاربرد آن در صنعت مرغداری

قفس مرغداری و 5 نکته کوتاه و حیاتی در مورد قفس مرغداری

 

 

انواع جت هیتر از نظر نوع ساخت :

از نظر نوع ساخت جت هیتر ها دو نوع می باشند با دودکش و بدون دودکش  

جت هیتر بدون دودکش :

این نوع از جت هیتر ها همه گرمای تولیدی همراه با آلاینده ها را در محیط ازاد می کنند . این نوع جت هیتر ها را باید در مکان هایی استفاده شود که از تهویه مناسبی بر خوردار باشد . این نوع جت هیتر راندمان ۱۰۰ در صدی دارند . و انرژی کمتری را هدر می دهند . این مدل هیتر ها را بیشتر در مرغداری ها استفاده می شود .

 

برای مطالعه مطالبی در رابطه با تجهیزات مرغداری ، قفس مرغ تخمگذار، قفس پرورش پولت ، آبخوری ، دانخوری، میکسر مرغداری ، آسیاب روی هر کدام کلیک کنید تا بیشتر بیاموزید .

 

جت هیتر دودکش دار :

این مدل جت هیتر ها را در مکان هایی که تهویه مناسبی ندارند استفاده میکنند . این نوع جت هیتر ها دارای یک اگزوز برای خارج کردن الاینده ها و دود دارند .

نحوه عملکرد جت هیتر دودکش دار :

نحوه کارکردن جت هیتر دود کش دار مانند جت هیتر بدون دود کش می باشد . تنها تفاوت این دو دستگاه در اگزوز ی است که در انتهای دستگاه جت هیتر دودکش دار می باشد . در جت هیتر دودکش دار یک اگزوز در نزدیک خروجی این دستگاه طراحی شده است . از این رو مقدار زیادی از الاینده ها از طریق این اگزوز به بیرون هدایت می شوند . از نقاط ضعف این دستگاه ها می شود به خروج گرمای زیاد از اگزوز این دستگاه ها اشاره کرد به همین سبب راندمان این هیتر ها. حدود شصت در صد می باشد . همچنین طراحی اگزوز این هیتر ها به گونه ای است که نمای گاز ها به بیرون تخلیه نمی شوند .   اکثرا جت هیتر های دود کش دار به صورت دو موتوری ساخته می شوند . که موتور دومی هوای مورد نیاز برای احتراق را تامین می کند .   همانطور که میدانید فرآیند سوختن نیاز به اکسیژن دارد و کمبود اکسیژن سبب سوختن ناقص در هیتر می شود و سوختن ناقص گاز سمی مونوکسید کربن تولید می کنند . از انجا که این گاز برای سلامت دام و طیور و سلامت ما انسان ها مضر است . در مکان هایی که خارج کردن گازهای ناشی از احتراق در آنجا الزامی است میتوان از جت هیتر دود کش دار استفاده نمود .

Types of jet heaters

آخـــــــــریـــــــــن خــــــبــــــر هـــــا