اخبار و مقالات سایت

  • 2155
  • 533 مرتبه

خرید میکسر مرغداری -نکات بسیار مهمی که باید هنگام خریدمیکسر به آن توجه شود

10/15/1400

خرید میکسر مرغداری 

برای خرید میکسر مرغداری ابتدا ما شما را با میکسر مرغداری و انواع آن آشنا میکنیم که بتوانید با اطلاعات کاملتری میکسر مرغداری مورد نیاز خود برای سالن مرغداری خود را بخرید . از این رو ابتدا به فهرست مطالبی که در این مقاله منتشر میشود اشاره میکنیم :

 

 

خرید میکسر مرغداری

کاربرد میکسر مرغداری

  با  خرید میکسر مرغداری و دامداری برای تولید خوراک مورد نیاز برای طیور و دام ها ، بعد از آسیاب کردن مواد غذایی اولیه ،میتوان  مواد را از طریق بالابر به سمت میکسر انتقال داد. مواد بعد از انتقال به دستگاه میکسر به صورت مرتب شروع به مخلوط کردن کامل این مواد میکند .

دو مزیت مهم میکس مواد غذایی توسط میکسر مرغداری

  • از انباشته شدن و سکون مواد غذایی جلوگیری میکند. در هنگام میکس کردن مواد غذایی دستگاه میکسر با چرخاندن مواد غذایی در مخزن خود که با استفاده از مارپیچی مخصوص انجام میشود از اینکه مواد به صورت ساکن بمانند جلوگیری میکند . از این رو از ایجاد آلودگی در آنها جلوگیری میکند.
  • میکس کامل مواد غذایی طیور و دام از نکات مهم در پرورش دام و طیور می باشد . بنابراین مواد داخل آسیاب قرار میگیرد و آسیاب میشود و سپس توسط میکسر به طور کامل با همدیگر مخلوط میشوند. در نتیجه طیور و دام ها نمی توانند غلات و مواد غذایی را از همدیگر تشخیص دهند و تمامی ویتامین های موجود در مواد غذایی را دریافت میکنند .
 

مشخصات فنی میکسر مرغداری

  • مدل دستگاه 500 کیلویی و یک تن و دو تن میباشد.
  • جنس بدنه میکسر مرغداری گالوانیزه با رنگ روغنی گالوانیزه میباشد .
  • ضخامت بدنه میکسر مرغداری دو الی سه میلی متر.
  • قطر مارپیج 16 الی 33 میلی متر.
  • ضخامت مارپیچ سه میلی متر.
  • نوع موتور الکتروژن.قدرت موتور دو الی 14 اسب بخار میباشد .

اجزای میکسر مرغداری

برای خرید میکسر مرغداری یک مرغدار باید بداند که انواع میکسر مرغداری از چه اجزایی تشکیل شده است تا بهتر و بهینه تری بتواند از این دستگاه استفاده کند . با این تفاسیر درمورد اجزای میکسر مرغداری با توجه به فهرست زیر توضیح میدهیم .
  1. بدنه میکسر مرغداری
  2. مارپیچ میکسر مرغداری
  3. موتور میکسر مرغداری

بدنه میکسر مرغداری

بدنه میکسر از مهمترین بخشهای تجهیزات مرغداری میباشد. در هنگام خرید میکسر مرغداری توجه به این نکته ضرورت دارد که دستگاه های صنعتی قابل استفاده در صنعت مرغداری با در نظر گرفتن چگونگی ساختارشان از طول عمر بیشتری نسبت به دستگاه های عمومی برخوردارند. بنابراین تولید کننده لوازم مرغداری باید برای تولید محصولات با کیفیت و طول عمر بالا تمام اقدامات لازم را بکار بگیرند . بدنه میکسر های عرضه شده در تینا صنعت مشهد از جنس گالوانیزه خالص با پوشش رنگ روغنی ویژه ای تشکلیل شده است . میکسرهای مرغداری تینا صنعت به علت اینکه در دمای بالا پوشش رنگ داده شده است در مقابل هرنوع رطوبت و زنگ زدگی ایمن میباشد. میکسر مرغداری تینا صنعت از ضخامت بدنه دو تا سه میلی متر بسته به مدل آنها برخوردار میباشد.

مارپیچ میکسر مرغداری

مارپیچ میکسر مرغداری قطعه ای خیلی مهم در دستگاه میکسر مرغداری میباشد. مارپیج میکسر با چرخیدن مداوم خود سبب ترکیب کامل مواد غذایی موجود در مخزن میکسر مرغداری میشود. قطر و ضخامت ورق مارپیچ با توجه به نوع دستگاه و اندازه ی آن با هم فرق میکند . مارپیچ های مورد استفاده در میکسر های شرکت تینا صنعت دارای قطر شانزده تا سی و سه میلی متر میباشد . ضخامت ورق در همه ی این مارپیچ ها 3 میلی متر میباشد. بهره مند شدن از ورقی با قطر 3 میلیمتر باعث زیاد شدن طول عمر دستگاه به صورت مستقیم میشود .

موتور میکسر مرغداری

وظیفه موتور میکسر مرغداری تامین نیروی محرکه موردنیاز برای ترکیب کردن مواد غذایی بوسیله مارپیج میباشد . در نتیجه علاوه بر قدرت کافی ، باید بتواند بدون تکانه و ضربه عمل کند تا بیشترین راندمان محصول را داشته باشد. به جهت تامین چنین عملکردی از موتورهایی که با سیستم گردش تسمه فولی استفاده میکنند در میکسر های مرغداری تینا صنعت استفاده شده است . این موتورها از توانی معادل 2 تا 15 اسب بخار برخوردار میباشند که با در نظر گرفتن توان مورد نیاز دستگاه ها بر روی آنها نصب میشوند . در هر صورت میکسر افقی تینا صنعت مشهد میتواند بهترین انتخاب برای تولید مواد اولیه خوراک دام و طیور شما باشد .    

میکسر افقی و کاربرد آن

  به طور کلی در صنعت مرغداری انواع گوناگونی از دستگاه های کاربردی وجود دارد که هر کدام از آن ها برای کاری مخصوص به کار میروند . میکسر افقی نیز یکی از این دستگاه ها به شمار میرود. میکسر های افقی از دستگاه های جدید در تمام حرفه هایی مانند دامپروری ، دامداری و کارخانه های بزرگ استفاده میشوند. معمولا از میکسرها برای مخلوط کردن مواد اولیه استفاده میکنند. از میکسرها به طور عمده در صنعتهای بزرگ علی الخصوص در بخش تولید مواد غذایی استفاده میکنند . در این بخش به بررسی میکسرهای از نوع افقی خواهیم پرداخت .چنانچه میخواهید اطلاعات بیشتری راجع به میکسر افقی دریافت کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

میکسر افقی چیست ؟

در استفاده از تجهیزات مرغداری هنگامی که از میکسر افقی صحبت میکنیم ، منظور مجموعه ای از دستگاه ها یی می باشد که برای مخلوط کردن مواد اولیه استفاده میشود . مواد اولیه را میتوانید به شکلهای جامد با جامد ، جامد با مایع و یا مایع در مایع در این دستگاه ها مخلوط کرد . البته بسته به منظور استفاده در صنت دارو و صنعت خوراک دام و طیور متفاوت میباشد. یکی از انواع پرکابرد این میکسرها میکسر های افقی میباشد.

اجزای میکسر افقی

میکسر های افقی از یک محور افقی تشکیل شده است که روی این محور را با روتور و تعدادی پدال یا نوار مارپیچ طراحی کرده اند . در اثر چرخش محور و حرکت پدال ها ، مواد اولیه در میکسر از یک طرف به طرف دیگر حرکت میکند . به طور کلی فرآیند ترکیب مواد اولیه در میکسر افقی بدون دخالت جاذبه زمین و به صورت رفت و برگشت برخلاف میکسر عمودی انجام میشود . میکسر های افقی از یک مخزن نیمه استوانه ای ؛ دو یا چند مارپیج ، محور ، الکتروموتور ، انتقال قدرت ، شاسی و دریچه های هیدرولیک یا پنوماتیک تشکیل شده است . تفاوت میکسر افقی و میکسر عمودی به طور کلی میکسر های افقی در مقایسه با میکسرها ی عمودی از ظرفیت کمتری برخوردار هستند. ولی توجه داشته باشید که سرعت و کیفیت میکس کردن میکسر افقی نسبت به میکسر افقی بسیار بالاتر است . یکی از علتهای معروف بودن میکسر های افقی کارایی آن در صنعت تولید خوراک دام و طیور می باشد . از این رو میکسر افقی معروف به میکسر مرغداری نیز میباشد.  

کاربرد میکسر افقی

همانگونه که اشاره کردیم از میکسر افقی به عنوان میکسر مرغداری در صنعت دام و طیور استفاده میشود . اما از این میکسر در صنعت هایی مانند صنعت چوب ، صنعت غذا، صنعت شیمیایی، صنایع داروسازی ، صنعت ساخت و تولید داروهای گیاهی نیز استفاده میکنند . به طور کلی از میکسر افقی کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد که صنعت دام و طیور بخشی از آن است .

مزایای استفاده از میکسرافقی

از مزایای استفاده از میکسر مرغداری پایه های محکم آن را میتوان نام برد . از این رو این پایه های محکم سبب ایجاد تعادل و بالانس ویژه ای در روی زمین میشود . این تعادل میکسرهای افقی از ایجاد لرزش وتکان های شدید در هنگام ترکیب کردن مواد جلوگیری میکند . این امرباعث میشود که مخلوط کردن مواد به درستی انجام شود. علاوه بر پایه و بدنه محکم میکسر افقی ، موارد زیر از مواردی هستند که سبب افزایش کیفیت مواد ترکیب شده حاصل از میکسر افقی میشود .
  • قدرت بالای میکسراز نظر سرعت مخلوط کردن مواد اولیه
  • بازدهی بالا از نظر تولید و ماندگاری
  • قابلیت سفارشی کردن مواد اولیه برای مصرف کننده ویژه
  • کارایی این دستگاه ها د ر مصارف شیمیایی و دارویی
  • امکان نگهداری آسان و بدون دردسر های جانبی
  • امکان تعمیر و تعویض قطعات در صورت خرابی یا استهلاک آن
  برای شخصی که در حرفه خود در جستجوی ابزار کارآمد است ، شناختن دستگاه های مورد نیاز بسیار اهمیت دارد . از این رو از میکسر افقی به نام های مختلف در صنعت های مختلف یاد میشود . بنابراین میکسر افقی در صنعت مرغداری همان میکسر مرغداری نامیده میشود . این دستگاه از تجهیزات مرغداری است که به راحتی میتوان مواد اولیه مورد نیاز یک صنعت را ترکیب و یا مخلوط کرد. در هر صورت اگر به دنبال یک میکسر با ظرفیت معمولی هستید و در مقابل این ظرفیت معمول ، کیفیت بالا را جستجو میکنید ، میکسر افقی میتواند بهترین انتخاب باشد. به طور کلی میکسر افقی در برابر با میکسر عمودی ، تنها از لحاظ ظرفیت دارای تفاوت هایی می باشد همچنین کیفیت تولید ترکیب مواد در میکسر افقی بیشتر میباشد . Buy a poultry mixer

آخـــــــــریـــــــــن خــــــبــــــر هـــــا