اخبار و مقالات سایت

  • 2160
  • 505 مرتبه

چند نوع میکسر مرغداری داریم ؟

12/07/1400

انواع میکسر مرغداری

به طور کلی میکسر مرغداری به دو نوع تقسیم میشود میکسر مرغداری افقی و میکسر مرغداری عمودی

انواع میکسر مرغداری

 

میکسر عمودی کاربرد بیشتری در تهیه خوراک دام و طیور دارد زیرا حجم خوراک دام و طیور زیاد میباشد . هنگام خرید میکسر مرغداری بیشترین انتخاب دامداران و مرغداران در هنگام خرید میکسر مرغداری میکسر عمودی با حجم های متفاوت میباشد .  

فهرست
 
    1. بدنه میکسر مرغداری
    2. مارپیچ میکسر مرغداری
    3. الکترو موتور میکسر مرغداری

راه اندازی  انواع میکسر مرغداری

میزان کارایی و عملکرد  انواع میکسر مرغداری به موتور و طراحی و ضریب پراکندگی آن بستگی دارد . سرعت چرخش و پدال میکسر مرغداری به توان موتور آن و اینکه چند اسب بخار میباشد بستگی دارد . ابتدا مواد خوراکی که آسیاب شده را مانند ذرت و جو و قلات وگندم و غیره را درون میکسر مرغداری بریزید . از این به بعد مطابق با جیره غذایی و نوع پرنده مواد کنسانتره و مواد معدنی را به میکسر مرغداری اضافه کنید . ریختن مواد خوراکی آسیاب شده به درون میکسر مرغداری باید بسیار آرام انجام شود تا در گردش مواد غذایی مشکلی ایجاد نشود . به هیچ عنوان میکسر مرغداری را به طور کامل پر نکنید . برای اینکه طول عمر دستگاه میکسر مرغداری را زیاد کنید باید قطعات آن را همیشه و به طور مرتب هر شیش ماه یکبار روغن کاری کنید .

ویژگی های فنی میکسر مرغداری در صنعت مرغداری

یکی از تجهیزات مرغداری که بسیار پراهمیت در صنعت مرغداری میباشد دستگاه میکسر مرغداری می باشد . دستگاه میکسر مرغداری در مقابل دو دستگاه آسیاب و بالابر مرغداری در خط تولید خوراک دام و طیور بسیار پرکاربرد تر میباشد . یکی از نکاتی که در هنگام خریدن میکسر مرغداری باید یک مرغداری موفق به آن توجه کند این است که هر سه دستگاه آسیاب و بالابر و میکسر مرغداری را با در نظر گرفتن میزان ظرفیت و میزان تولید خوراک دام را با هم هماهنگ خریداری کنند .

 

مشخصات فنی ساختن میکسر مرغداری در سه ظرفیت

مدل دستگاه در ظرفیت های 500 میلی گرمی و یک تن و دوتن میباشد . جنس دستگاه گالوانیزه با رنگ روغنی گالوانیزه با رنگ روغنی گالوانیزه با رنگ روغنی ضخامت بدنه دو میلی متر 21 میلی متر 2 میلی متر قطر مارپیچ 16 میلی متر 21 میلی متر 25 میلیمتر ضخامت مارپیج 3 میلی متر 3 میلی متر 3 میلی متر نوع موتور هم به توان دستگاه و سفارش مشتری بستگی دارد .

اجزای سازنده میکسر مرغداری

بدنه میکسر مرغداری

درهمه قطعاتی که در طراحی تجهیزات مرغداری صنعتی استفاده میشود ، جنس فلز به کار رفته و بدنه آن دستگاه نقش خیلی مهمی در کیفیت و ویژگی های آن دستگاه دارد . تمام تولید کننده های تجهیزات مرغداری بدنه میکسر مرغداری را از جنس گالوانیزه گرم تولید میکنند . رنگ روغنی مخصوص روی گالوانیزه باعث زیاد شدن طول عمر میکسر مرغداری میشود . بنابراین مقاومت بدنه میکسر مرغداری زیاد خواهد شد . قطر بیشتر بدنه میکسر های مرغداری که در بازار ماشین آلات مرغداری وجود دارد دو تا سه میلی متر می باشد . چنانچه به قطر بیشتری نیاز داشته باشید باید برای طراحی آن سفارش دهید .

مارپیچ میکسر مرغداری

قطعه ای که مداوم در حال چرخیدن است و به مخلوط کردن مواد درون مخزن می پردازد را مارپیچ گویند . قطر مارپیچ میکسر مرغداری از اهمیت زیادی برخوردار است . جنس این قطعه نیز خیلی مهم میباشد . مارپیچ میکسر مرغداری معمولا از قطری بین 16 تا 33 میلی متر برخوردار است . و در اکثر مواقع ضخامت این مارپیچ ها سه میلی متر میباشد . در هنگام خرید میکسر مرغداری توجه داشته باشید که ضخامت مارپیچ زیرسه میلی متر باشد این قطعه طول عمر پایینی دارد و برای انتخاب دستگاه مناسب نیست . در هنگام خرید میکسر مرغداری توجه کنید که قطعه ای که زیر سه میلی متر ضخامت داشته باشد از طول عمر پایینی برخوردار است .

الکترو موتور میکسر مرغداری

برای تامین نیروی کار میکسر مرغداری به وسیله موتور دستگاه انجام می شود . مارپیچ با توجه به طول و ضخامت و وزنی که دارد نیاز به قدرت لازم برای مخلوط کردن مواد درون مخزن دارد . این توان حرکت به وسیله موتور دستگاه تامین میشود . استاندارد های زیاد ی برای میکسر با موتور اصل وجود دارد . برخی از مرغداران موتور میکسر مرغداری خود را از بین انواع برندها ، با قدرت گوناکون برمی گزینند . لطفا برای استعلام قیمت میکسر مرغداری و همچنین دیگر تجهیزات مرغداری با واحد فروش تماس بگیرید . Types of poultry mixers

آخـــــــــریـــــــــن خــــــبــــــر هـــــا