اخبار و مقالات سایت

  • 2166
  • 357 مرتبه

مناسب ترین قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری

06/05/1401

قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری

قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری از نکاتی است که هر مرغداری برای تاسیس سالن مرغداری بدنبال آن میباشد تا بتواند با هزینه مناسبی این سالن را راه اندازی کند. قفس مرغ تخمگذاراز نوع منبری از قفسهای صنعتی نیمه اتوماتیک میباشد. این نوع قفس با استفاده از علم روز و دانش متخصصین تحقیق و توسعه تولید شده است. قفس مرغ تخمگذار منبری بعد ازگذراندن مراحل تولید و از بین بردن نوا قص کار و همچنین طی کردن مراحل تست کنترل کیفیت ارائه شده است . فهرست مطالبی که در این مقاله میتوانید مطالعه کنید به صورت زیر میباشد .

 

قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری

 

 

مشخصات قفس مرغ 3 طبقه منبری

  • جنس مفتول فولاد درجه یک گالوانیزه گرم با عمر و دوام زیاد .
  • ستون ها از جنس پروفیل آهن رنگ شده با دوام زیاد میباشد و از نظرتحمل وزن و استحکام زیاد طراحی مناسبی دارد.
  • دارای شیب مناسب کف برای هدایت تخم به بیرون از قفس با یک فضای مناسب استاندارد که تخم ها را به راحتی عبور میدهد و نیازی به باز کردن در قفس نمی باشد .
  • دارای سطح شیب دار سرسره ای برای اینکه فضولات را از طبقه ها به طرف کانال جمع آوری فضولات راهنمایی کند .
  • راحتی در تمیزی کف سالن از فضولات
  • سیستم آبخوری تمام اتوماتیک با گنجایش زیاد شامل کاسه نیپل و کوپلینگ ها و شلنگ و دارای قابلیت اتصال به منبع آب
  • دانخوری ساخته شده از ورق فلزی گالوانیزه گرم
  • راحت بودن مونتاژ لانه ها وساختن قفس

 

میکسر افقی و کاربرد آن در صنعت مرغداری

تهویه در سالنهای مرغداری

طراحی ، احداث و راه اندازی سالن پرورش جوجه گوشتی توسط کارشناسان مجرب شرکت تینا صنعت مشهد

انواع قفس مرغ تخمگذار

نکات موثر در تعیین قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری

قبل از اینکه به موضوع قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری بپردازیم باید به سوالاتی که قبل از خرید قفس مرغ تخمگذار پاسخ داد .

1- خرید قفس مرغ تخمگذار بهتر است یا قفس مرغ گوشتی ؟

خرید قفس یکی از مهمترین دغدغه های اشخاصی است که به فکر خرید قفس میباشند . قیمت و مشخصات انواع قفس ها و انتخاب تولید کننده خیلی مهم میباشد . سیستم قفس های گوشتی با تخمگذار متفاوت است . قفس های گوشتی به علت اینکه جوجه از یک روزگی در آن پرورش پیدا میکند . چشمه های قفس و کف قفس باید فرق داشته باشد . از طرفی قفس مرغ تخمگذار برای جمع آوری تخم مرغ باید دارای شیب باشد .

2- قفس مرغ تخمگذار باتری یا قفس مرغ تخمگذار منبری کدام بهتر میباشد .؟

به طور کلی قفس های موجود در بازار به دو دسته تقسیم میشوند . باتری یا عمودی منبری یا پلکانی یا کالیفرنیایی قفس های باتری به صورت ایستاده و به صورت عمودی روی سوار میشوند . و اصطلاحا عمودی هستند و قفس های منبری سلولها روی هم نیستند و به صورت پلکانی روی هم سوار می شوند . به دلیل اینکه کود و فضولات مرغ ها را روی هم نریزید به صورت پلکانی روی هم سوار میشوند . در قفس های باتری این مشکل ریختن کود روی سلول های پایین با نصب نوار نقاله حل شده است . چنانچه برق قطع شود یا اینکه سیستم جمع آوری کود خراب شود مشکلات زیادی در سالن مرغداری ایجاد میشود و برای رفع بوی بد سالن مرغداری باید اقدام جدی کرد زیرا این بوی بد سالن مرغداری آسیب جدی به مرغ ها وارد مینماید . بنابراین استفاده از قطعات خوب در قفس های اتومات میتواند مشکلات خراب شدن تجهیزات و قفسهای مرغداری را کاهش دهد .

3- قفس مرغ تخمگذار باتری چه مزیتی هایی دارد ؟

از مزیت های قفس مرغ تخمگذار باتری تمام اتوماتیک بودن آن را نام برد ..از این قفسها برای کشورهایی که هزینه هایی کارگر بسیار بالاست استفاده میکنند .

4- خرید قفس باتری چه عیوبی دارد .

از معایب قفس های باتری این است که در تعداد کم قابل اجرا نیست. جمع کردن کود مرغ ها به علت چسبندگی فضولات به سینی خیلی سخت میباشد و مرغداران را خیلی اذیت میکند و پشیمان میکند .

5-خرید قفس معمولی یا پلکانی چه مزیت هایی دارد؟

برای تعداد کم مرغ خیلی عالی میباشد . و میتوان گفت خرید این قفس ها برای تعداد کم مرغ بسیار عقلانی میباشد . زیرا قیمت بسیار کمی دارد و میتوان با سرمایه خیلی کم هم مرغداری را مجهز کنید . برای ایران که هزینه های کارگری خیلی زیاد نیست نیز این قفسهای منبری میتواند مناسب باشد .

6- آیا قفس مرغ معمولی یا پلکانی را میتوان اتومات کرد ؟

قفسهای مرغ تخمگذار منبری را هم میتوان اتومات کرد . به این صورت که با نصب نوار نقاله میتوان فضولات را از سالن خارج کرد . فایده دیگر این کار این است که برای همه چهار طبقه قفس منبری ، فقط یک نوار نقاله نصب میشود . در صورتی که برای قفسهای تمام اتومات باتری برای هر طبقه یک نوار نقاله جدا باید نصب شود . برای تخلیه فضولات به جای نوار نقاله ، از بیل مکانیکی هم میشود استفاده کرد . یک بیل در انتهای سالن نصب می شود و با زنجیر بوسیله موتور کشیده میشود تا فضولات را جمع کند .

7-ابعاد سالن برای چیدن قفس باید چگونه باشد .؟

بسته به نوع قفسی که انتخاب میشود اتومات یا منبری ، ابعاد بهینه سالن مرغداری نیز متفاوت میباشد . برای سالن هایی که میخواهند با قفس مرغ تخمگذار منبری تجهیز شوند ، مطلوب است که ابعاد سالن مرغداری را مضربی از سه انتخاب کنید تا کمترین پرت را در سالن مرغداری داشته باشید . به این صورت چیدن قفس ها و راهروها به طور منظم و بدون هدر رفت فضای سالن میباشد . از این رو بهترین سیستم تهویه را نیز در سالن میتوان راه اندازیی کرد .

8-برای خرید قفس مرغ تخمگذار ، به چه مواردی باید توجه کنیم ؟

هم چنین برای دانستن قیمت قفس مرغ تخمگذار قبل از خرید قفس مرغ تخمگذار باید به موارد زیر توجه کنید .
  • قیمت و بودجه و سرمایه شما
  • نوع قطعات ولوازمی که در آن ها بکار رفته است.
  • شرکت تولید کننده
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی
  • نوع گالوانیزه توری ها
  • قطر مفتول های کف و جلو قفس ها
  • سیستم آبرسانی
  • نحوه پخش دان
  • سیستم جمع آوری و انتقال کود به خارج از سالن مرغداری

9-سرمایه لازم برای خرید قفس چقدر است؟

با توجه نوع انتخاب شما برای قفس های باتری تمام اتومات و قفس منبری،سرمایه مورد نیاز برای ایجاد یک سالن مرغداری متفاوت میباشد . و البته که با توجه به نوسانات دلار قیمت قفس ها نیز هر لحظه تغییر میکند .

10-جنس قفس ها ی تمام اتومات از چیست ؟

جنس قفس ها از گالوانیزه گرم و یا سرد میباشد . جنس مفتول ها از نوع مفتول سیاه یا پوشش گالوانیزه است .

11- اجزای قفس مرغ تخمگذار چیست ؟

قفس ها بسته به نوع آن ها اجزای گوناگونی دارند که قیمت هر کدام از آنها در قیمت قفس مرغ تخمگذار منبری تاثیر دارد .
  • از اجزای قفسهای مرغ تخمگذار
  • نوار جمع آوری تخم مرغ ها
  • نوار کود کش
  • موتورهای وابسته به نوارها
  • واگن حمل دان و پخش دان در سالن
  • سیستم آبخوری نیپل و فشار شکن و ....
  • پایه های قفس با جنس های مختلف
را میتوان اشاره کرد .

12- پخش دان در قفس ها به چه صورت انجام میشود؟

پخش دان در سالن مرغداری از طریق سیلو ها به درون واگن های پخش دان در بالای قفس ها انتقال می یابد .بعد از طریق واگن ها و یا از طریق زنجیر های انتقال دان در دانخوری های ناودانی دان به طور کامل در تمام سالن پخش میشود .

13- سیستم آبرسانی در قفس ها چگونه است ؟

سیستم آبخوری در قفس های مرغ تخمگذار نیپل و از رنگهای مختلف است . نیپل ها انواع متفاوتی مانند ترک ، استیل ، پلاستیکی دارند .

14- سیستم جمع آوری تخم مرغ در قفس مرغ چگونه است ؟

تخم مرغ ها از طریق شیب درون سلولها به بیرون از قفس ها هدایت میشود . در قفسهای منبری معمولی ، تخم مرغ ها دستی جمع آوری می شود و در قفس ها ی مرغ اتومات ، تخم مرغ ها از طریق نوار نقاله جمع آوری میشود .

15-سیستم جمع آوری و انتقال کود در قفس های اتومات ؟

سیستم های جمع آوری و انتقال کود در قفس های تمام اتومات از طریق نوار نقاله می باشد .

16-تعداد طبقات در انواع قفس های مرغ تخمگذار ؟

در قفس ها ی منبری به خاطر اینکه تخم مرغ ها با دست جمع آوری میشوند تعداد طبقه ها را نمی شود بیشتر از چهار طبقه کرد . اما در قفس های تمام اتومات چون تخم مرغ ها و انتقال دان به صورت تمام اتومات انجام می شود . میتوان تا نه طبقه را ساخت اما به طو ر معمول شش طبقه ساخته میشود .   Manbari laying hen cage price  

آخـــــــــریـــــــــن خــــــبــــــر هـــــا